EEN REVOLUTIE IN DE KUNST VAN DE LORINER

Computer Aided Design technologie heeft het mogelijk gemaakt voor Neue Schule om veel meer innovatief bij het creëren van nieuwe mondstukken.
Deze nieuwe state-of-the-art technologie stelt ons ontwerpteam nu in staat om de vereiste ergonomische vormen en details nauwkeurig en proportioneel te reproduceren in elke mondvormgrootte. Het stelt ons in staat om ontwerp te koppelen aan paardenmondconformatie; profilering en engineering kritische ontwerpfuncties om comfortabel te passen binnen de krappe parameters en gevoelige gebieden van de mond. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de verbindingspunten die nodig zijn om effectieve communicatie te bevorderen tussen ruiter en paard.

Neue Schule designer bitten bevorderen het comfort en de daaruit voortvloeiende prestaties van het paard. De variantie in de mondconformatie tussen rassen is in detail onderzocht. De verschillende ontwerpen zijn bijvoorbeeld geschikt voor grote tongen, vlezige lippen of algemene overgevoeligheid. CAD stelt ons in staat om een precisie-instrument dat, in de juiste handen, subtiel gebruik maakt van de specifieke drukpunten die nodig zijn om een bepaalde manier van gaan te bevorderen of ongewenste ontduiking als gevolg van ongemak te elimineren. Zelfs wanneer de handen niet perfect zijn, besteden we aandacht aan mondconformatie in het ontwerp en helpen we de relatie tussen ruiter en paard te ontwikkelen. Zonder CAD-technologie en moderne productietechnieken hadden we niet de mate van precisie kunnen bereiken die nodig is om deze vooruitgang te bereiken.

LATEN WE EENS KIJKEN NAAR EEN VOORBEELD: DE VERBINDEND

Dit soepel gecontourde mondstuk creëert een kanaal voor de tong om te liggen en helpt het paard te verzachten en te ontspannen door de kaak. Dit benadrukt dan sterk de signalen door de teugels. Het maakt het mogelijk om de voorhand te verlichten, het opheffen van de schouder waardoor de gedragenheid wordt bevorderd.

Wanneer de teugel wordt opgepakt verbindt dit bit slim met behulp van verschillende communicatiepunten in de mond. De actie van het gehoekte middenstuk speelt hierin een rol. Bijvoorbeeld wanneer er contact wordt gemaakt draait het middenstuk en brengt iets meer druk over het midden van de tong, waar het dikker en niet zo gevoelig. Tegelijkertijd wordt de druk verminderd over de dunnere, gevoeligere buitenranden van de tong. Vóór CAD was het niet mogelijk om deze kritische profielen en hoeken te verkrijgen en te reproduceren in elke grootte of dikte zonder de integriteit van het ontwerp en de daaropvolgende werking van het bit die nodig zijn voor aanhoudende geavanceerde bewegingen te verliezen.

Hoewel het juiste ontwerp van het bit van cruciaal belang is. Is ook het materiaal een uiterst belangrijke factor, enorme stappen zijn gemaakt op dit gebied.  Neue Schule heeft een eigenschap van metalen geïdentificeerd, de thermische diffusiviteit, die belangrijk is voor het comfort en de acceptatie van de bit.
Neue Schule Salox Gold* is ons unieke metaal dat snel in evenwicht is met de bloedtemperatuur, zodat het mondstuk minder aanvoelt als een vreemd lichaam in de mond van het paard. Als dit gebeurt kunnen we een meer ontspannen acceptatie van het bit verwachten, die responsiviteit van de ruiterhulp bevorderd, wat resulteert in een zachte, consistent contact.